.:: شبيه ساز رتينوسكوپي ::.

با مراجعه به لينك زير مي توانيد از نرم افزار شبيه ساز رتينوسكوپ استفاده نمایید :


روش استفاده :
         
    • با قرار دادن لنزهاي مختلف از قسمت پايين نرم افزار و حركت موس به چپ و راست مي توانيد حركات ويت و اگينست را مشاهده كنيد. 
    • با استفاده از فلشهاي بالا و پايين هر عدسي قدرتهاي مختلف آن قابل دسترسي است. همچنين ميتوانيد تركيبي از عدسي ها را بكار ببريد.  
    • در بخش بين عدسي ها ابزاري قرار دارد كه به طور پيش فرض عدد 90 درج شده كه با تغيير اين عدد هم ميتوانيد زاويه خط مركزي رتينوسكوپ را تغيير دهيد
    • در سمت راست فهرستي قرار دارد كه به كمك آن مي توان انواع عيوب رفركتيو را بر روي چشم شبيه سازي شده قرار داد. در زير اين بخش طرحي از نماي جانبي چشم مشاهده مي شود كه در آن وضعيت تصوير روي شبكيه نشان داده مي شود.  
    • با كليك بر روي علامت چشم كه در گوشه سمت راست بخشهاي Patient و Formula مشاهده مي كنيد مي توانيد اين بخشها را به حالت نامرئي درآوريد. بدين ترتيب برنامه به حالت يك تست در مي آيد. با هر بار كليك بر روي علامت تاس كه در گوشه سمت چپ بخش Patient قرار گرفته يك نقص رفركتيو بطور تصادفي ايجاد مي شود. مي توانيد پس از انجام معاينه ، مجددا بر روي علامت چشم كليك كنيد تا بخشهاي فوق را به حالت مرئي در آوريد در نتيجه مي توانيد از صحت معاينه خود آگاه شويد. 

    نكات مهم

    • براي اجراي برنامه لازم است نرم افزار Flash player بر روي مرورگر شما نصب باشد. در صورت نیاز نسخه 10 برنامه Flash Player را از لینک زیر دانلود و نصب نمایید
    • فاصله كاري براي اين نرم افزار به طور پيش فرض بر روي 1 ديوپتر تنظيم شده است. ( گوشه پايين سمت راست ) ميتوانيد آن را بر مبناي 1.5 ديوپتر تنظيم كنيد ، تا عمل رتینوسکوپی شما حالت واقعی تری بخود بگیرد. دقت داشته باشید که در صورتی که فاصله کاری شما بر مبنای 1.5 دیوپتر باشد باید در هنگام گزارش فرمول نمره چشم  1.5 را از اعداد اسفر بدست آمده کم کنید.



    هیچ نظری موجود نیست: